Lisenssi&Vakuutus

Lisenssi ja vakuutus = Lupa Potkia!

Harrastaminen edellyttää taekwondo-lisenssiä ja tapaturmavakuutusta. Lisenssin kukin hankkii itse. Tästä pääset lisenssin ostoon:

Valitse lajiksi 'Taekwondo' ja seuraksi 'Länkyn Taekwondo'. Lisenssiin voi halutessaan samalla hankkia tapaturmavakuutuksen. Muualtakin sen voi hankkia, kunhan se korvaa kamppailulajien tapaturmat (kannattaa varmistua). Aikuiset vastaavat omasta ja alaikäisen lapsensa vakuutusturvasta. Ilman vakuutusturvaa ei saa harjoitella.

Seura ei vastaa tapaturmista salilla eikä matkoilla. Sairaana ei saa harjoitella.

Miksi hankkia lisenssi?

Lisenssillä saat:

• Osallistumisoikeuden seuran harjoituksiin ja (kutsuttaessa) vyönäyttöihn,
  • Osallistumisoikeuden Suomen Taekwondoliiton tapahtumiin (leirit, kilpailut, ym. tapahtumat). Lisenssin hankkimisen yhteydessä suositellaan myös OP-Vakuutuksen tapaturmavakuutuksen ostamista,
  • Liiton jäsenlehden 4 krt/vuosi kotiin postitettuna (pl. kertalisenssi),
  • Alennuksia yhteistyökumppaneiden tuotteista ja palveluista pyritään järjestämään.

Lisenssi - lupa potkia!

Jos sattuu

Suomen Taekwondoliiton lisenssiin liittyvä vakuutus on Sporttiturva.

OP Pohjolan Sporttiturvaan liittyen kannattaa soittaa heti tapaturman satuttua Pohjolan Terveysmestarille 0100 5225. Palvelu on avoinna joka päivä 7-23. Kerro, mitä on tapahtunut.

Henkilötunnuksesi avulla löytyy vakuutuksen voimassaolo ja samalla annetaan jopa vastaanottoaika lääkärille. Länkyn seuran harrastajien osalta lähin lääkärin vastaanotto ja sairaala on Pohjola sairaala, Kelloportinkatu 1, Tampere (Komediateatterin ja Raastuvanoikeuden välissä).

Huomaa lisäksi, että tuoteselosteessa on maininta:

"Lasten vakuutus. Alle 12-vuotiaat. Voimassa sekä WT- ja ITF -kilpailuissa ja tapahtumissa. 15€. Lasten vakuutus – Sporttiturvassa ei ole omavastuuta, ja se on jäljempänä mainituissa tilanteissa voimassa myös muiden seurojen urheilulajeissa."

Eli jos lapsesi harrastaa myös toista lajia, jossa on Sporttiturva, yo. perusteella ei kahta vakuutusta tarvitse. Asia on aina varmistettava ko. tuoteselosteesta, onko näin. Myös vakuutuskausi on varmistettava, että ei tule vakuuttamatonta aikaa: meillä aika on kalenterivuosi, mutta monella lajilla kausi voi olla ihan toinen. Voi olla, että joku vanhempi tehdessään tarkistuksen, voi saada vähän helpotusta maksuihin. Vastuu on kuitenkin aina vanhemmalla ja soittaahan OP Pohjolaan aina kannattaa.

Jos sattuu

EDIT: Pohjola Sairaala on myyty. Selvitämme sen vaikutusta Sporttiturvaan!!!

Suomen Taekwondoliiton lisenssiin liittyvä vakuutus on Sporttiturva.

OP Pohjolan Sporttiturvaan liittyen kannattaa soittaa heti tapaturman satuttua

Pohjolan Terveysmestarille 0100 5225.

Palvelu on avoinna joka päivä 7-23. Kerro, mitä on tapahtunut.

Tästä pääsee myös OP Pohjolan sivustolle Loukkaannuin urheilukilpailuissa tai -harjoituksissa.

Jo ennen tapaturmaa

Kannattaa ladata Pohjola Terveysmestari sovellus kännyyn/vast  :

Pohjola Sairaalan asiantuntijat vastaavat sovelluksessa kaikkiin terveyskysymyksiisi. Löydät sieltä myös helposti terveystietosi kuten reseptit, rokotteet ja tutkimustulokset.

Jos softa ei löydy sovelluskaupasta, kokeile selaimen komentorivillä: app.pohjolaterveys.fi .